Niet alleen een goed eindproduct maar ook de daarbij behorende service vinden wij essentieel. EE Label Factory is dan ook altijd bereikbaar voor vragen, aanvullende informatie of problemen achteraf. Je kunt ons bereiken per mail of telefoon op alle werkdagen van 10.00-16.00 uur.
Onderstaand vind je alvast de antwoorden op de meest voorkomende vragen.
ma-vr: 10:00 - 16:00
+31 (0)6 15 36 63 97
info@eelabelfactory.com
ALGEMEEN
Kan ik een monster vooraf van de kwaliteit ontvangen?
Wij sturen je zonder kosten een zakje met voorbeeldlabels toe. Vraag hier je gratis sample zakje aan, we versturen dit nog dezelfde dag.
Wat is de minimale hoeveelheid die ik kan bestellen?
Je kunt bestellen van minimaal 250 stuks tot maximaal 8000 stuks via onze shop www.eelabelfactory.com. Uiteraard kun je ook grotere orders plaatsen maar dan verzoeken we je contact op te nemen met onze sales voor een offerte op maat.
Kan ik andere producten bestellen zoals verpakkingen, labels van metaal/pvc/leer of band?
EE Labels is de “trusted branding partner”. Wij leveren een breed gamma aan producten die nodig zijn om het imago van jouw merk uit te dragen op eindproducten. Deze zijn nog niet via EE Label Factory te bestellen. We vragen je hiervoor contact op te nemen met onze sales via info@eelabels.nl
In welke bestandsextensie kan ik mijn artwork uploaden?
Je kunt het artwork voor je label uploaden als tif, psd, jpeg, gif, png en bmp.
Ondervind je problemen, neem contact op met onze klantenservice.
Wat zijn de randvoorwaarden/rechten voor gebruik artwork?
Je mag enkel het artwork of logo uploaden waarop géén copyright rust of waarvan je zelf de rechten bezit. Wij kunnen op géén enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor controle op deze rechten.
GEWEVEN LABELS / GEWEVEN MAATLABELS
In welke kwaliteit worden de labels geweven?
De weefkwaliteit die wij standaard aanbieden in de webshop www.eelabelfactory.com is luxury damast. Een superkwaliteit waarbij elk detail van je logo perfect wordt weergegeven.
Welke kwaliteit garens gebruiken wij voor geweven labels én maat labels?
In onze shop werken we uitsluitend met polyestergaren. Al meer dan 40% van deze garens is New Life gerecycled garen. Dit staat vermeld bij de kleurenkeuze.
Kan ik een monster ontvangen van mijn eigen label met het door mij aangeleverde artwork?
In onze preview krijg je al een goed beeld van het uiteindelijke eindproduct maar wil je 100% zekerheid van kleur en uitvoering dan adviseren we je een monster vooraf te laten maken. De kosten bedragen € 75,-. In verband met de snelle levertijd wordt dit sample recht van de machine verzonden. Het is nog niet gesneden op maat en gevouwen maar je kunt zo de kwaliteit beoordelen. Je uiteindelijke bestelling wordt gesneden en krijgt de vouwwijze waarvoor je gekozen hebt.
Kan ik ook andere kwaliteiten bestellen?
Je kunt andere garenkwaliteiten voor je label bestellen zoals bio-katoen, wol en zijde. Het kleurengamma is beperkter en je artwork moet ervoor geschikt zijn. Daarnaast gelden hiervoor grotere aantallen, hogere prijzen en langere levertijden dan in onze webshop. Neem hierover contact op met onze sales, zij helpen je met een voorstel op maat.
GEDRUKTE LABELS
Op welke kwaliteit worden de labels gedrukt?
Gedrukte labels kun je op biokatoen of gerecycled polyester bestellen. De inkt is Oekotex-gecertificeerd.
Kan ik een logo in meerdere kleuren uploaden?
Op bio-katoen kunnen we met maximaal 3 kleuren drukken, per extra kleur is er een prijstoeslag. Op gerecycled polyester kunnen we ook digitaal drukken, dat kan in 4 kleuren of een afbeelding in full-colour.
Kan ik een monster ontvangen van mijn eigen label met het door mij aangeleverde artwork?
In onze preview krijg je al een goed beeld van het uiteindelijke eindproduct maar wil je 100% zekerheid van kleur en uitvoering dan adviseren we je een monster vooraf te laten maken. De kosten bedragen € 70,-. In verband met de snelle levertijd wordt dit sample recht van de machine verzonden. Het is nog niet gesneden op maat en gevouwen maar je kunt zo de kwaliteit beoordelen. Je uiteindelijke bestelling wordt gesneden en krijgt de vouwwijze waarvoor je gekozen hebt.
AANHANGKAARTJES
Welke papiersoorten kan ik bestellen?
Al onze papieren zijn FSC, daarnaast hebben we 4 verschillende papiersoorten die 100% gerecycled zijn. Om de keuze te kunnen maken kun je een zakje met gratis samples bestellen.
Kan ik een logo in meerdere kleuren uploaden?
Op het zwarte papier kun je alleen in wit of zilver drukken, op het kraftpapier kun je enkel in zwart drukken. Alle witte papiersoorten kunnen tot maximaal 4 kleuren, of een afbeelding in full-colour - die prijs is hetzelfde als een 4 kleuren optie.
Kan ik de labels zelf ontwerpen?
Je kunt zelf je logo uploaden, het formaat en de kleuren uitkiezen. Vervolgens gaan wij aan de slag en versturen we je labels na 7 werkdagen. Tot 4.000 stuks, reken voor meer stuks op een paar dagen extra.
Wat is het voordeel van online bestellen?
Dan bedraagt de levertijd slechts 7 werkdagen. Dat is véél sneller dan bestellen per e-mail. Tot 4.000 stuks, reken voor meer stuks op een paar dagen extra. Heb je een eigen account dan heb je ook altijd inzage in het bestelproces én de bestelhistorie.
Hoe weet ik of mijn bestelling is binnengekomen want ik heb nog geen bevestiging ontvangen?
Je krijgt na het plaatsen van een bestelling een orderbevestiging per e-mail.
Heb je niets ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice want dan is er iets misgegaan.
Kan ik mijn bestelling nog annuleren of aanpassen nadat ik heb betaald én een orderbevestiging ontvangen?
Je order gaat direct de productieplanning in om de levertijd van 7 werkdagen te kunnen garanderen. Dus zodra je een orderbevestiging van ons hebt ontvangen is annuleren of aanpassen helaas niet meer mogelijk.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Binnen NL en BE verzenden wij via GLS, daarbuiten TNT. Je ontvangt van ons een e-mail met de track & trace informatie zodra het pakket is aangeboden.
Wat moet ik doen als ik mijn bestelling niet heb ontvangen?
Wij garanderen een levertijd van 7 werkdagen. Tot 4.000 stuks, reken voor meer stuks op een paar dagen extra.
Als het goed is heb je een e-mail van ons ontvangen dat je order is verzonden. Check online de track & trace gegevens die in deze verzendmail staan vermeldt.
Wat zijn de verzendkosten voor mijn bestelling?
Nederland, België en Duitsland: verzending met track & trace code, €16,- excl. BTW Europa: verzending met track & trace code, €30,- excl. BTW
Buiten Europa: verzending met track & trace code, €42,50 excl. BTW
Wordt bij bestelling van meerdere artikelen de hele order in 1 keer verzonden?
Als je meerdere artikelen tegelijk hebt besteld worden die ook als 1 order verzonden.
Wat zijn de juridische randvoorwaarden bij het uploaden van een logo?
Je mag enkel artwork of een logo uploaden waarop géén copyright rust of waarvan je zelf de rechten bezit. Wij kunnen op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor controle op deze rechten.
Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Om elke klant zoveel mogelijk tegemoet te komen bieden wij diverse mogelijkheden aan voor betaling vooraf : IDEAL, Paypal, Visa/Mastercard en Maestro.
Kan ik alleen vooraf betalen?
Uitsluitend de reguliere EE Labels klanten bieden we de optie om op rekening te betalen.
Deze langlopende relaties geven ons meer betalingszekerheid. We rekenen op je begrip hiervoor en hopen met jou net zo’n relatie op te bouwen.
Waarom wordt er een kleurtoeslag berekend?
De standaardprijs voor een geweven label wordt berekend op basis van 1 fondkleur (=ondergrondkleur) en 1 figuurkleur. Bevat je artwork meerdere figuurkleuren dan wordt daar een extra % voor in rekening gebracht omdat we simpelweg langer aan het weven zijn.
Wat als ik niet tevreden ben over de geleverde labels?
De labels worden specifiek voor jou geproduceerd op basis van het aangeleverde artwork. Het artwork is jouw eigendom daarom mogen wij het niet aan derden verstrekken. Maar ben je niet tevreden over het eindproduct dan lossen we dat op.
We verzoeken je dan, binnen 3 werkdagen na ontvangst, te melden met een duidelijke omschrijving van de klacht. Vervolgens bespreken we deze klacht met jou persoonlijk. Is de klacht gegrond dan produceren we de order opnieuw, met een monster vooraf ter goedkeuring.
Wat is een gegronde klacht voor afkeuring order?
Onze kwaliteitscontrole checkt heel zorgvuldig je artwork en de daarbij behorende orderbevestiging voordat de order wordt verzonden. Toch kan het voorkomen dat een fout over het hoofd wordt gezien. Een weeffout door een geknapte draad, een verkeerde kleur ingezet… Laat het ons weten dan bespreken we je klacht en zoeken samen naar een passende oplossing.
Wees als eerste op de hoogte over speciale acties,
updates en nieuwe producten
Op zoek naar emblemen, leren labels, lint, band of jacquard stoffen...
GA NAAR EE LABELS